Sabtu, 14 Februari 2015

SYAMPU RAMBUT MARINE ESSENCE




MANFAAT SHAMPOO MARINE ESSENCE

1. Tanggalkan Kelemumur yang kritikal
2. Rawat kulit kepala yang berminyak
3. Mematikan kutu di kepala
4. Rawat rambut gugur/bercabang/rambut berbuah
5. Melebatkan rambut
6. Hilangkan panau/rawat kudis/ekzema/ruam baby

Apa yang Nurul boleh cakap dengan uols, bagi yang gatal-gatal rambut tu memang Nurul recommend sangat pakai shampoo ni sebab dia boleh mengurangkan gatal dalam kepala especially untuk kita-kita yang bertudung + ada masalah kulit macam saya ni. Bau dia toksah cakap, macam dekat laut rasa dia, sebab sangat refreshing macam kat spa. Eksaited nak mandi tu lain macam, boleh hilangkan stress!

Apa yang best, baru 3 hari pakai shampoo ni, rambut tak kusut dah, guna jari pun boleh,dah takda rambut macam berus dawai. Tayah nak sikat-sikat, tinggal flip je lagi hehe.Sangat lembut, sampai ikat rambut pun tak boleh dah, haaa~ nampak tak lembut dia caner?

Apa lagi? kasi order syampu ni sama






EJEN SEKITAR KAWASAN 
SHAH ALAM - KLANG - BANTING


BANTING

MIZA
017-662 9134


AYDA
011-2908 1655


YUSNAH
019-347 2575



SHAH ALAM - BANTING

RAMDHAN
018-239 2230 /

017-687 5114


SPA KECANTIKAN - BANTING
(DROPSHIP)

ELLA
017-234 4372


SAKINAH
017-613 8646





Marine Essence Bamboo Salt Nourishing Shampoo

Marine Essence Bamboo Salt Nourishing Shampoo dirumus khas dengan garam buluh bersama Teh Pu-Erh yang ternyata berkesan bagi membersihkan dan membekalkan nutrisi untuk rambut agar ia menjadi lebih sihat, lembut dan berseri.



Khasiat Marine Essence Bamboo Salt Nourishing Shampoo dirumus tanpa sabun
  • Memelihara kelembapan dan kehalusan rambut serta kulit kepala
  • Kaya dengan khasiat dari sumber semulajadi seperti daun teh Pu-Erh dan garam buluh
  • Tidak merosakkan kulit
  • Membasmi kuman dan bakteria
  • Mengurangkan kegatalan pada kulit kepala
  • Menyegarkan kulit kepala
  • Kandungan Marine Essence Bamboo Salt Nourishing Shampoo



Air: Air merupakan elemen yang penting untuk menyihatkan kulit kepala dan rambut. Ia berperanan memelihara kelembapan rambut dan kulit kepala di samping membantu menyihatkan rambut dari akarnya.

Ammonium Lauryl Sulfate: Bahan organik yang boleh terhasil daripada kelapa ini berfungsi sebagai agen pembersih di dalam produk penjagaan diri seperti shampu serta lembut untuk kulit kepala dan rambut.

Cocamidopropyl Betaine: Sebatian organik yang terhasil daripada minyak kelapa ini dan berfungsi untuk mencuci minyak dan kotoran dari kulit kepala selain membantu mengatasi masalah rambut kering, kelemumur dan menyerap kelembapan ke dalam struktur rambut dan kulit kepala.

Acrylates Copolymer: Bahan ini berperanan sebagai bahan penstabil bagi melindungi produk ini daripada kelembapan di samping memelihara kesihatan rambut.

Dimethiconol: Bahan silikon ini berperanan mengekalkan kelembapan dan kehalusan kulit kepala.

Palm Kernelamide DEA: Sebatian yang terhasil daripada bijii kelapa sawit ini bertindak sebagai bahan pengemulsi bagi menyatukan ramuan di dalam produk ini seterusnya membantu menggalakkan fungsi dan keberkesanan ramuan di dalam produk ini.

Styrene/Acrylates Copolymer: Sebatian sintetik ini berperanan membentuk filem di dalam produk penjagaan diri seterusnya membantu memelihara kehalusan kulit.

PEG-7 Glyceryl Cocoate: Sebatian ini bertindak sebagai bahan pengemulsi bagi menyatukan ramuan di dalam produk ini seterusnya membantu menggalakkan fungsi dan keberkesanan ramuan di dalam produk ini. Ia juga berupaya memelihara kelembapan dan kehalusan kulit kepala dan rambut.

Daun Teh Camellia Sinensis (Teh Pu-Erh): Walaupun berasal dari jenis yang sama dengan daun teh lain, Camellia Sinensis, daun teh Pu-Erh yang banyak ditanam di pergunungan Yunnan terkenal dengan kenakannya dan khasiatnya yang tinggi. Ia bersifat antiradang dan antikulat yang berkesan bagi mencegah pembiakan sebarang mikroorganisme yang merosakkan kulit kepala di samping berupaya menyingkirkan toksin, melancarkan peredaran darah dan meredakan ketegangan saraf. Di samping itu, daun teh Pu-Erh turut mengandungi poliphenol yang bersifat antioksidan yang berupaya meneutralkan kesan radikal bebas sekaligus membantu mencegah kerosakan sel dan melambatkan penuaan kulit.

Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride: Bahan yang diperbuat daripada gam guar atau guaran ini membantu mengatasi masalah rambut kusut di samping memelihara kelembapan rambut dan kulit kepala.

Polyquaternium-10: Polyquaternium-10 merupakan sejenis polimer selulosa yang berfungsi memelihara kelembapan kulit kepala.

Garam Buluh: Garam buluh merupakan inovasi dari Korea dan dihasilkan dengan dengan memasukkan garam ke dalam bekas buluh dan dibakar berulang-ulang kali untuk tempoh yang lama. Kaedah pembakaran berulang ini akan meningkatkan penyerapan garam mineral dari buluh dan tanah liat yang menjadi penutup bekas buluh ke dalam garam laut yang dibakar. Garam buluh menghasilkan lebih daripada 80 jenis mineral yang berupaya membantu mengatasi masalah kulit kepala seperti kegatalan.

TEA-Dodecylbenzenesulfonate: TEA-Dodecylbenzenesulfonate membantu air menyerap ke dalam kotoran dan minyak pada rambut seterusnya membersihkan rambut.

Tetrasodium EDTA: Ramuan ini berperanan sebagai bahan pengawet bagi mencegah serangan dan pembiakan mikroorganisme seperti kulat dan bakteria seterusnya memelihara isi kandungan produk ini. Ia juga bertindak memelihara kehalusan rambut dan kulit kepala.

Pro-Vitamin B5 (Panthenol): Panthenol sering terkandung dalam produk penjagaan rambut dan berperanan mengembalikan kelembapan dan mengukuhkan rambut di samping memperbaiki rambut yang rosak, merawat hujung rambut yang bercabang dan menyerikan lagi rambut.

Yogurt Filtrate: Selain membantu memelihara kesihatan kulit kepala, yogurt filtrate juga berupaya memelihara kelembapan dan kehalusan rambut.

Biji Gossypium Herbaceum (Kapas): Selain kaya dengan vitamin E yang berupaya memelihara kesihatan dan kelembapan kulit kepala, biji kapas juga sarat dengan kandungan antioksidan yang berupaya mencegah kerosakan sel kulit dan rambut.

Glyceryl Stearate: Glyceryl Stearate yang terhasil daripada tumbuh-tumbuhan ini berperanan sebagai bahan pengemulsi produk kosmetik dan penjagaan diri seperti losyen, krim dan minyak sapu, di samping membantu mengekalkan kelembapan dan kehalusan kulit kepala.

PEG-60 Hydrogenated Castor Oil: Minyak Castor yang terhasil melalui proses hidrogenasi dengan minyak buah jarak ini berfungsi sebagai pengemulsi dan menggalakkan penghasilan buih serta mengurangkan risiko kulit kering dan kesan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan terhadap bahan kimia yang merbahaya.

Hydrolyzed Milk Protein: Bahan ini kaya dengan nutrien seperti asid amino yang mampu memelihara tisu yang sihat, melembap dan menghaluskan kulit kepala. Di samping itu, ia mampu mengatasi masalah pada kulit kepala seperti kegatalan, merawat rambut yang rosak serta mempercepatkan pemulihan luka mahupun radang pada kulit.

Laktosa: Laktosa merupakan karbohidrat yang terkandung di dalam susu dan berupaya membantu menyerap kandungan kalsium ke dalam tubuh serta menggalakkan pertumbuhan bakteria baik untuk tubuh terutamanya usus sekaligus meningkatkan kesihatan sistem penghadaman. Lakstosa juga mampu menggalakkan fungsi otak dan sistem saraf dengan bantuan galaktosa, sebatian gula yang terkandung di dalam laktosa.

Methylchloroisothiazolinone: Bahan ini bersifat antibakteria dan antikulat serta berfungsi sebagai bahan pengawet di samping membantu mengatasi masalah kulit kepala.

Methylisothiazolinone (MIT): MIT merupakan bahan pengawet yang berfungsi menghapuskan mikroorganisme seperti bakteria dan kulit yang boleh merosakkan produk ini.

CI 15985: Sebatian yang turut dipanggil Sunset Yellow FCF ini merupakan pewarna kuning azo sintetik.

CI 19140: CI 19140 atau Tartrazine adalah bahan pewarna sintetik yang menambah warna kuning lemon ke dalam sesuatu produk makanan mahupun kosmetik.






Cara Penggunaan Marine Essence Bamboo Salt Nourishing Shampoo
  • Basahkan rambut.
  • Usapkan Marine Essence Bamboo Salt Nourishing Shampoo pada kepala.
  • Urut kepala selama beberapa minit.
  • Bilas rambut dan kulit kepala sehingga bersih.
  • Jika terkena pada mata, basuh mata dengan segera.






Harga
Kombo Set(3 Botol) + Free Gift : RM114
(FREE Postage)
 
Harga Sebotol : RM38
+ RM8 (postage)



EJEN SEKITAR KAWASAN 
SHAH ALAM - KLANG - BANTING


BANTING

MIZA
017-662 9134


AYDA
011-2908 1655


YUSNAH
019-347 2575



SHAH ALAM - BANTING

RAMDHAN
018-239 2230 /

017-687 5114


SPA KECANTIKAN - BANTING
(DROPSHIP)

ELLA
017-234 4372


SAKINAH
017-613 8646

JANGAN LUPA !!
#pinkshoppe


018-241 4538